Meny

TIMEBESKRIVELSER LIVE INSTRUKSJON

BC - Body Conditioning 
Ren styrke og oppstrammingsklasse hvor vi bruker lette vekter og strikker. Uten hopp/jogg eller vanskelige trinn.

BodyAttack™ (LESMILLS)
En tøff forhåndskoreografert time som har alt, sirkeltrening, styrke, vekselvis høy og lav intensitet.

BodyBalance™ (LESMILLS)
BodyBalance er et forhåndskoreografert treningskonsept fra LesMills der øvelsene er hentet fra yoga, tai-chi og pilates. Hensikten er å øke kroppsbeherskelse, balanse og styrke gjennom flyt i øvelsene til behagelig musikk. Treningen avsluttes alltid med avspenning for kropp, sjel og sinn.

BodyPump™ (LESMILLS)
Styrketrening i gruppe med et vektstangsystem som gjør at du kan regulere belastningen etter behov. Riktig fordeling av styrketreningen for de ulike muskelgruppene. Passer for alle.

BodyStep™ (LESMILLS)
En enkel og effektiv time som kombinerer kondisjon og styrke ved bruk av step-kasse. Passer for alle som vil ha bedre kondisjon og sterkere kropp.

Bosu 
Bosu - both sides up - er en halv gummiball som vi bruker på begge sider. Hensikten er å utfordre styrke, balanse, utholdenhet og stabilitet.

Cardio dans
En herlig danseinspirert klasse med mye energi! Hele kroppen beveges til ulike rytmer og melodier, og treningseffekten bevares gjennom hele timen. Instruktøren velger det beste fra både musikkens verden, og fra forskjellige dansestiler for å gi deg masse bevegelsesglede. Intensiteten vil variere noe fra time til time.

Løping intervall
Utendørs bakkeintervall

Løping langtur
Rolig løping ute med økende varighet 30 - 90 minutter

MRL (mage, rumpe, lår)
Fokus på å styrke mage, rygg, rumpe og lår. Det brukes enkelt utstyr og øvelser som kan utføres av de fleste.

Pilates 
Pilates er fysisk trening med stabilitet og kroppskontroll som mål. Det gir økt styrke, bevegelighet  og koordinasjon samt bedre holdning, pust og avspenning. Mange fysioterapeuter, naprapater og kiropraktorer anbefaler pilates både som trening og rehabilitering. Treningen har ingen aldersgrense og kan tilrettelegges etter dine behov.

Redcord slyngetrening 
Redcord slyngetrening er en unik og effektiv form for funksjonell trening i ustabile slynger med kroppen som motvekt. Dette gir gode resultater for alle som vil forbygge skade, motvirke smerte eller yte mer.

Sirkeltrening
Back to basic. Stasjonstrening med kondisjon og styrke. Krever ingen koordinasjon. Passer for alle både kvinner og menn. Oppvarming gjøres eventuelt på egenhånd før timen.

Spinning
For absolutt alle som ønsker å ha det gøy og samtidig komme i form. Ingen koordinasjon er nødvendig. Spinning er en treningsform som kombinerer sykling i forskjellige hastigheter med visualisering i en klassesammenheng. Spinning er uten støtbelastning.

Spinning HIIT
HIIT(high intensity interval training) En kort og intens spinningøkt som passer for alle. 10 min. oppvarming, og der etter 8 x 2 minutters etapper hvorav 30 sekunder utføres med maks intensitet(sone 6-7). I HIIT øktene brukes ikke puls til å måle intensitet. Avsluttes med 4 minutter i sone 4-5(ca 87-97% av HF-maks).

Spinning intervall 
Det trenes med høy puls i korte intervaller. Dette er en treningsform som vil gi deg bedre kondisjon(O2 opptak). Det kan være en fordel å bruke pulsklokke, men ingen nødvendighet. Denne treningsformen passer for alle.

Step aerobic
Denne timen har høy intensitet og passer for deg som er vant med step og aerobic kombinasjoner. En kjekk, intensiv og tøff trening. 

Stretching mix
Ulike trykkøvelser utføres på kroppen ved hjelp av en skumrulle og tennisball. Denne "massasjen" bidrar til økt bevegelighet, bedre blodsirkulasjon, utskillelse av avfallsstoffer og minsker muskelsårhet. Skumrulle er en god investering for alle uavhengig av form og mål med treningen.

Sprek voksen 
Treningen foregår med lav intensitet og inneholder øvelser for kondisjon, styrke, stabilisering(core), tøying og bevegelighet. Opplegg, valg av øvelser og lav belastning gjør at treningen passer for deg som er godt voksen, - uansett fysisk utgangspunkt.

TIMEBESKRIVELSER YOGA, SOMATICS, PILATES

Aroma restorativ
Restorativ yoga er en magisk måte å gi kroppen dyp avspenning på. Ved bruk av utstyr som tepper, bolstere, blokker og øyeputer, gir vi kroppen rikelig med støtte og trygghet til å gi totalt slipp slik at det parasympatisk nervesystemet blir aktivert.  Øvelsene er myntet på å roe ned, fornye, restituere og mykne kropp, sjel og sinn. Effekten og helsegevinstene du får kan sitte i kroppen i dagevis. Blant annet hjelper restorativ yoga mot søvnproblemer, stress og spenning, depresjon, angst og generell uro. I denne timen blir det også brukt eteriske oljer for å gi deg en enda dypere avspenning. Ingen forkunnskaper om yoga er nødvending, passer alle nivå og alle kropper.

Friday flow med yoga nidra
En dynamisk flyt klasse der vi fokuserer på energi & prana -livskraft. Timen avsluttes med 15 min Yoga Nidra -guidet avspenning. Perfekt start på helgen.

Hot yin
Yin Yoga er en meditativ og rolig yogastil hvor vi bruker tid og tilstedeværelse på å komme dypt inn i stillingene. Vi holder stillingene opptil fem minutter for å stimulere bindevevet, forløse blokkeringer i energikanaler og smøre muskler og ledd. Du vil selv få oppleve hvordan yin yoga kan smelte vekk spenninger i hode, nakke, hofter og skuldre. Denne timen foregår i infrarød varme som trenger dypt inn i vevet og hele kroppen på cellenivå. Ingen forkunnskaper om yoga er nødvending, passer alle nivå og alle kropper. 

Hot yoga
Yoga er en gammel praksis som består av fysiske øvelser, pusteteknikker og meditasjon. Hovedmålet med alle former for yoga er å roe sinnet og øke evnen til konsentrasjon. Hjernen fungerer som en muskel som kan trenes. Yoga og mindfulness styrker evnen til oppmerksomhet og øker evnen til å holde fokus og legge merke til følelser i kroppen. Hot Yoga gjøres i 30-40 graders varme. Hensikten er å gjøre kroppen utholdende, sterk og fleksibel, og samtidig føle velvære og avkobling. De grunnleggende klassiske yogastillingene vil bli praktisert hver gang, så du vil bli kjent med sekvensen etter noen ganger. "It may be a love-hate relationship, but worth your while!"

Inferno hot pilates
En morsom og utfordrende HIIT (High Intensity Interval Training) økt. Pilates øvelser utføres i en blanding av lav og høy intensitet. Gjøres i ca. 36 grader til energisk musikk. Dette er en fantastisk treningsform som god treningseffekt i form av bedre kondisjon, balanse, samt generell styrke. "Are you up for Pilates Gone Wild?"

Mediyoga
MediYoga er en rolig yogaform bestående av pusteøvelser, fysiske øvelser, meditasjon og avspenning. I avspenningen får du utdelt nydelige eteriske oljer som kan hjelpe deg til økt indre ro. Dette er en time med fokus på ren stressreduksjon. Velkommen!

Myk flyt
En relativt rolig flyt klasse med fokus på pust, tilstedeværelse &  følelsen av letthet. 

Nybegynner yoga
Er du en av dem som er for ”stiv til å gjøre yoga” og raskt demonstrerer at hendene dine ikke når ned til bakken så fort noen nevner yoga? Da er denne timen for deg. Vi fokuserer på grunnleggende yogastillinger, teknikk og pusteøvelser. Du vil lære deg øvelser som gjør deg sterkere, øker fleksibilitet i muskler og ledd, gir bedre balanse, konsentrasjon og kroppsbevissthet. Ingen forkunnskaper om yoga er nødvending, passer alle nivå og alle kropper.

Power yoga
Power yoga er en dynamisk form for yoga som fokuserer på styrke ,utholdenhet ,balanse og fleksibilitet. Timen er bygget opp med elementer inspirert av ashtanga og Jivamukti yoga og vil inneholde pusteøvelser og en 5 minutters meditasjon .

Restorativ yoga
Total ro & fred med fokus kun på avspenning og hvile for aktivering av det parasympatiske nervesystemet. Ren nytelse.

Somatics
Sol Aniita er utdannet Clinical Somatic Educator (England) og Relasjonsterapeut og brenner for å lære andre hvordan hjelpe seg selv ut av emosjonell og fysisk smerte. Hun har lang erfaring som terapeut og har i flere år undervist gruppetimer på Aktiv, i eget studio og nå online. Sol Aniita har utviklet sin egen utdanning i Somatics for dem som ønsker å hjelpe seg selv eller andre ut av smerte. 
I timene til Sol Aniita lærer hun deg hvordan du kan bruke kroppens egne ressurser gjennom skånsom bevegelse, kalt Somatics, for at du selv skal kunne redusere smerter og få muskler som slapper av. Somatics kan også hjelpe deg til å regulere stress og skape ro i nervesystemet. Timene hennes er like mye læring for hjernen som for musklene. Kjenn deg selv bedre og bli en mester i å redusere muskelstivhet og skape større frihet i kroppen.

Yin Yang
50/50 Dynamisk Flyt & rolig yin yoga. Her får du balansert ut kropp & sinn med fokus på Yin & Yang (feminin & maskulin)energiene.

Yoga flyt
Yoga kommer opprinnelig fra Sanskrit og kan egentlig oversettes med ordet "forening" av kropp og sinn, eller "å komme i balanse". For å komme i balanse trener vi to ting samtidig. Kropp, som kalles Hatha Yoga, og sinn som kalles Raja Yoga. Tilstedeværelse er fokus for denne timen og vi legger derfor stor vekt på pusten, pranayama, da denne er viktigste redskap til forening av kropp og sinn. Selve Hatha Yoga treningen består av ulike Yoga positurer, eller asanas, som aktiviserer hele kroppen, muskler, ledd, skjelett, nervesystem og indre organer. Ved regelmessig praktisering av Yoga vil du etter hvert oppleve at du får mer overskudd og energi i hverdagen, bedre balanse, styrke og fleksibilitet. Treningen passer for alle.

Yogalates
YogaLates er en dynamisk time i oppvarmet sal hvor man benytter tradisjonelle og utradisjonelle Yoga og Pilates øvelser. YogaLates er en ypperlig kombinasjon som gir deg smidighet, balanse og styrke fra yoga, kombinert med presisjonen, konsentrasjonen og styrketrening av kjernemuskulaturen fra pilates. Timen vil endres fra gang til gang. "You will be challenged every time"

TIMEBESKRIVELSER LESMILLS VIRTUAL / SAL 3 

LesMills gruppeaktiviteter i kinoformat. Her ledes du blant annet av instruktørene som koreograferer de ulike LesMills konseptene.

Virtuelle timer er også på planen når senteret er ubetjent, så du kan trene nesten når det passer deg. Perfekt for din timeplan og glimrende supplement til din øvrige trening.

Tidspunkt for aktivitetene finner du i den vanlige timeplanen, og reserveres som de andre timene.

BARRE™
En moderne versjon av klassisk balletisk trening. 30-minutters trening designet for å gi bedre holdning samt forme muskler og bygge kjernestyrke. En kombinasjon av cardio-/ og styrketrening. LES MILLS BARRE™ har klassiske ballettposisjoner med moderne musikk.

BODYCOMBAT ™
En time med masse kraft og energi. Med teknikker fra karate, taekwondo, capoeira, boksing og muay thai, utfordrer du din kondisjon og fysikk. Med drivende musikk og tøffe bevegelseskombinasjoner blir du revet med inn i actioneventyret. Instruktørene snakker engelsk.

BODYBALANCE ™
En perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som passer for alle. Hensikten er å øke kroppsbeherskelse, balanse og styrke gjennom flyt i øvelsene til behagelig musikk. Du styrker hele kroppen og forlater timen med en følelse av ro og balanse. Instruktørene snakker engelsk.

BODYPUMP ™
Styrketrening for hele kroppen med et vektstangsystem som gjør at du kan regulere belastningen etter behov. Riktig fordeling av styrketreningen for de ulike muskelgruppene Instruktørene snakker engelsk.

CXWORX ™
Funksjonell og utfordrende styrketrening av mage, rygg og bein. Gir bedre holdning og kroppsbevissthet som har overføringsverdi til hverdagens utfordringer og annen trening. Instruktørene snakker engelsk.

GRIT ™ Athletic
30-minutters høyintensiv intervalltrening (HIIT), utviklet for å øke din totale atletiske ytelse, styrke, smidighet, hastighet og kraft.

GRIT™ Cardio
30-minutters høyintensiv intervalltrening (HIIT) trening som forbedrer kondisjon, øker hastigheten og maksimerer kaloriforbrenningen. Øvelser gjøres med egen kroppsvekt som gir de utfordringer og intensitet som du trenger for å få resultater raskt.

GRIT™ Styrke
30-minutters høyintensiv intervalltrening (HIIT) trening, utviklet for å forbedre styrke og kardiovaskulær kondisjon. Utstyr som benyttes er vektstang, vektplate og egen kroppsvekt. Her får alle de store muskelgrupper kjørt seg.


RPM SPINNING ™
Her spinner du med de beste instruktører fra Les Mills. Du bestemmer selv intensiteten på treningen. Du blir tatt på en spinningtur med god musikk i en variert løype med "klatring" i bakker, raske sprint og lange flater. Instruktørene snakker engelsk.

SPRINT™
30-minutters HIIT-trening. En kort og intens spinningøkt hvor du vekselvis jobber så hardt du kan med påfølgende hvile.

THE TRIP™
En 40 minutters spinning-reise gjennom digitalt skapte verdener. Belastningen justeres etter landskapets "terreng".


SH'BAM™   
Timen har slagordet «come as you are, leave as a star». SH’BAM er bygget på mange ulike stiler, alt fra afro og hiphop til samba. Få danseglede med relativt enkel koreografi til kjente remixer og moderne latino-beats. Instruktørene snakker engelsk.

Nettside levert av ibooking.no