Meny

TIMEBESKRIVELSER LIVE INSTRUKSJON

BC - Body Conditioning 
Ren styrke og oppstrammingsklasse hvor vi bruker lette vekter og strikker. Uten hopp/jogg eller vanskelige trinn.

BodyAttack™ (LESMILLS)
En tøff forhåndskoreografert time som har alt, sirkeltrening, styrke, vekselvis høy og lav intensitet.

BodyBalance™ (LESMILLS)
BodyBalance er et forhåndskoreografert treningskonsept fra LesMills der øvelsene er hentet fra yoga, tai-chi og pilates. Hensikten er å øke kroppsbeherskelse, balanse og styrke gjennom flyt i øvelsene til behagelig musikk. Treningen avsluttes alltid med avspenning for kropp, sjel og sinn.

BodyPump™ (LESMILLS)
Styrketrening i gruppe med et vektstangsystem som gjør at du kan regulere belastningen etter behov. Riktig fordeling av styrketreningen for de ulike muskelgruppene. Passer for alle.

BodyStep™ (LESMILLS)
En enkel og effektiv time som kombinerer kondisjon og styrke ved bruk av step-kasse. Passer for alle som vil ha bedre kondisjon og sterkere kropp.

Bosu 
Bosu - both sides up - er en halv gummiball som vi bruker på begge sider. Hensikten er å utfordre styrke, balanse, utholdenhet og stabilitet.

Cardio dans
En herlig danseinspirert klasse med mye energi! Hele kroppen beveges til ulike rytmer og melodier, og treningseffekten bevares gjennom hele timen. Instruktøren velger det beste fra både musikkens verden, og fra forskjellige dansestiler for å gi deg masse bevegelsesglede. Intensiteten vil variere noe fra time til time.

Cardio mix
Her kombineres cardio aerobic og cardio dance med innslag av kick boksing og spark sang for sang. En effektiv og morsom kondisjonstime med middels høy intensitet, Relativt enkle kombinasjoner som kan utføres med eller uten hopp, gjør at denne aktiviteten passer for de fleste.

Løping intervall
Utendørs bakkeintervall

Løping langtur
Rolig løping ute med økende varighet 30 - 90 minutter

MRL (mage, rumpe, lår)
Fokus på å styrke mage, rygg, rumpe og lår. Det brukes enkelt utstyr og øvelser som kan utføres av de fleste.

Pilates
Pilates er en treningsform hvor stabilitetstrening vektlegges. Øvelsene styrker og aktiviserer den indre støttemuskulaturen i rygg, bekken, nakke og rundt skulderblad. Det jobbes også med holdning, pust, styrke, fleksibilitet, muskelbalanse og kroppsbevissthet. Pilates ikke bør trenes etter svangerskapets 6 mnd. Gravide som ikke har trent Pilates før bør vente til etter fødselen. Har du problemer med bekkenet eller ryggen bør du konsultere lege eller fysioterapeut før du starter med Pilates.

Sirkeltrening
Back to basic. Stasjonstrening med kondisjon og styrke. Lett jogging i salen som oppvarming. Krever ingen koordinasjon. Passer for alle både kvinner og menn.

Spinning
For absolutt alle som ønsker å ha det gøy og samtidig komme i form. Ingen koordinasjon er nødvendig. Spinning er en treningsform som kombinerer sykling i forskjellige hastigheter med visualisering i en klassesammenheng. Spinning er uten støtbelastning.

Spinning HIIT
HIIT(high intensity interval training) En kort og intens spinningøkt som passer for alle. 10 min. oppvarming, og der etter 8 x 2 minutters etapper hvorav 30 sekunder utføres med maks intensitet(sone 6-7). I HIIT øktene brukes ikke puls til å måle intensitet. Avsluttes med 4 minutter i sone 4-5(ca 87-97% av HF-maks).

Spinning intervall 
Det trenes med høy puls i korte intervaller. Dette er en treningsform som vil gi deg bedre kondisjon(O2 opptak). Det kan være en fordel å bruke pulsklokke, men ingen nødvendighet. Denne treningsformen passer for alle.

Stretching mix
Ulike trykkøvelser utføres på kroppen ved hjelp av en skumrulle og tennisball. Denne "massasjen" bidrar til økt bevegelighet, bedre blodsirkulasjon, utskillelse av avfallsstoffer og minsker muskelsårhet. Skumrulle er en god investering for alle uavhengig av form og mål med treningen.

Styrketråkk 
En moderne form for utholdene styrketrening på sykkel. Her kjøres det tråkk med svært tung belastning, og med moderat puls (under melkesyreterskel). Hensikten med styrketråkk er å utvikle bedre teknikk, samtidig som man forbedrer den sykkelspesifikke muskulære utholdenheten. Du vil oppnå mer effektiv trening på sykkel og få mer "futt i beina". Styrketråkk er super trening både for nybegynnere på spinning og for deg som vil bli en bedre syklist.

Sprek voksen 
Treningen foregår med lav intensitet og inneholder øvelser for kondisjon, styrke, stabilisering(core), tøying og bevegelighet. Opplegg, valg av øvelser og lav belastning gjør at treningen passer for deg som er godt voksen, - uansett fysisk utgangspunkt.

TRX slyngetrening 
TRX er et treningsutstyr som består av to slynger (tau) som er festet til taket og som du kan benytte til å gjøre ulike styrke- og kondisjonsøvelser ved bruk av egen kroppsvekt og gravitasjon. Lengden kan enkelt justeres, slik at du kan gjøre øvelser stående, liggende og sittende i ulike posisjoner. En kan lett justere vanskelighetsgrad noe som gjør at treningsformen passer alle, uansett fysisk form og alder. TRX slyngetrening er både styrke-, core-, stabilitets-, balanse-, fleksibilitets-, og kondisjonstrening.

Yoga 
Yoga kommer opprinnelig fra Sanskrit og kan egentlig oversettes med ordet "forening" av kropp og sinn, eller "å komme i balanse". For å komme i balanse trener vi to ting samtidig. Kropp, som kalles Hatha Yoga, og sinn som kalles Raja Yoga. Tilstedeværelse er fokus for denne timen og vi legger derfor stor vekt på pusten, pranayama, da denne er viktigste redskap til forening av kropp og sinn. Selve Hatha Yoga treningen består av ulike Yoga positurer, eller asanas, som aktiviserer hele kroppen, muskler, ledd, skjelett, nervesystem og indre organer. Ved regelmessig praktisering av Yoga vil du etter hvert oppleve at du får mer overskudd og energi i hverdagen, bedre balanse, styrke og fleksibilitet. Treningen passer for alle.

TIMEBESKRIVELSER LESMILLS VIRTUAL / SAL 3 

LesMills gruppeaktiviteter i kinoformat. Her ledes du blant annet av instruktørene som koreograferer de ulike LesMills konseptene.

Virtuelle timer er også på planen når senteret er ubetjent, så du kan trene nesten når det passer deg. Perfekt for din timeplan og glimrende supplement til din øvrige trening.

Tidspunkt for aktivitetene finner du i den vanlige timeplanen, og reserveres som de andre timene.

BODYCOMBAT ™
En time med masse kraft og energi. Med teknikker fra karate, taekwondo, capoeira, boksing og muay thai, utfordrer du din kondisjon og fysikk. Med drivende musikk og tøffe bevegelseskombinasjoner blir du revet med inn i actioneventyret. Instruktørene snakker engelsk.

BODYBALANCE ™
En perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som passer for alle. Hensikten er å øke kroppsbeherskelse, balanse og styrke gjennom flyt i øvelsene til behagelig musikk. Du styrker hele kroppen og forlater timen med en følelse av ro og balanse. Instruktørene snakker engelsk.

BODYPUMP ™
Styrketrening for hele kroppen med et vektstangsystem som gjør at du kan regulere belastningen etter behov. Riktig fordeling av styrketreningen for de ulike muskelgruppene Instruktørene snakker engelsk.

CXWORX ™
Funksjonell og utfordrende styrketrening av mage, rygg og bein. Gir bedre holdning og kroppsbevissthet som har overføringsverdi til hverdagens utfordringer og annen trening. Instruktørene snakker engelsk.

RPM SPINNING ™
Her spinner du med de beste instruktører fra Les Mills. Du bestemmer selv intensiteten på treningen. Du blir tatt på en spinningtur med god musikk i en variert løype med "klatring" i bakker, raske sprint og lange flater. Instruktørene snakker engelsk.

SH'BAM™   
Timen har slagordet «come as you are, leave as a star». SH’BAM er bygget på mange ulike stiler, alt fra afro og hiphop til samba. Få danseglede med relativt enkel koreografi til kjente remixer og moderne latino-beats. Instruktørene snakker engelsk.

Nettside levert av ibooking.no